ARG

'

Läste precis en artikel om att barn som födds i Indien helst ska vara killar om det skulle va en tjej skulle de förmodligen göra abort. Och sånt har man ju fått höra enda sen man var liten. Jag kommer ihåg att någon berättade för mig att barn som födds i kina helst ska vara killar och om det skulle vara en tjej kunde de få oturen att åka ut i skogen bland vargar och andra faror. HALLO! Vad händer?! Har inte mäniskor insätt att alla är lika värda?? Vi lever i 2000-talet och mycket har hänt. Och jag undrar vem kom på detta från början att killar kan mer än tjejer?? Vi ser ju alla lika dana ut! Killar har två ben, vi med, de har en hjärna, vi med, de har två armar, vi med. Vad är olikt dom?? Förutom könsorganen. Okej de kanske är starkare än oss. Men vad då?? Ska de bära saker hella livet??? Jag är så jäkla trött på allt könsindelningar!! Jag menar redan från barnsben blir man indellade i "grupper" tjejer ska leka med barbie, killar ska leka med bilar. Kan det inte vara okej att barn får leka med allt?? Jag ser pappor som blir helt röda i ögonen när de ser deras söner gå med små docker i händerna. Min lillebror hade rosa nagelak när han var liten och det är värkligen inget fel på honom idag. Han spelar fotboll idag och är hur snäll som helst. Så jag lovar att killar, tjejer blir helt "vanliga" om de får vara precis hur som helst när de är barn.

Lovar att mina barn ska få leka med precis allt!
Vill gärna höra lite komentarer om detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0